תעלומה בארה"ב: מיהו הרוכש האלמוני של עיתון בשווי 140 מיליון דולר?

ישראל פריי No Comments on תעלומה בארה"ב: מיהו הרוכש האלמוני של עיתון בשווי 140 מיליון דולר?
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עובדי מערכת עיתון "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" היוצא לאור במדינת נוואדה שבארה"ב, יצאו השבוע בקמפיין נרחב במטרה להעלות על זהותו של …המעסיק שלהם. זהותו של הבעלים החדשים, שרכשו את העיתון שבוע שעבר תמורת 140 מיליון דולר, נותרה חשאית ומעורפלת.

החברה שרכשה את החברה נקראת 'ניוז + מדיה קפיטל', ובדיקה קלה מעלה כי היא חברה שהוקמה לפני כחודשיים בלבד. בנוסף, החברה האלמונית מסרבת בתוקף לגלות מי עומד מאחוריה.

מייקל שרדר, מו"ל של כמה עיתונים קטנים בקונטיקט, הוא באופן רשמי האיש הרשום בחברה. אך לכל ברור כי הוא נציג של כוחות גדולים ממנו, אך הוא ממלא פיו מים בכל הנוגע לזהותם. "הבעלים החדשים רוצים שתתמקדו בעבודה שלכם…", אמר שרדר לעובדים המודאגים, "אל תדאגו לגבי הזהות שלהם".

החשאיות סביב הבעלות כמו גם הסמיכות לבחירות בארה"ב, מעלות השערות כי העיתון נרכש ע"י גורמים פוליטיים, במטרה לקדם מועמדויות מסוימות. ביקורו במערכת העיתון של ג'ב בוש, שמעוניין להיות המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב, והערתו, שנאמרה בצחוק, כי ייתכן שדונלד טראמפ, המתמודד מולו במרוץ למועמדות הרפובליקאית, עומד מאחורי הרכישה. לא תורמים להפחתת התמיהה ולפתרון התעלומה.

וישנה גם זווית ישראלית. ברשתות החברתיות שדנים באובססיביות בסוגיה, מתעקשים גולשים רבים להמר על שלדון אדלסון, האיש המחזיק בעיתונים הישראליים "ישראל היום" ו"מקור ראשון", כמי שאחראי לרכישה.

אדלסון נחשב לגדול התורמים הפוליטיים בארה"ב, עובדה זו כמו גם המעורבות שלו בכלי תקשורת, מחזקים בקרב רבים את ההשערה כי הוא הבעלים החדשים של העיתון. אדלסון כמובן מסרב להגיב לדברים.



0 תגובות